Szkoła Podstawowa nr 9

Logo szkoły

43-300, Bielsko-Biała

ul. Piłsudskiego 47

tel. 338122612

 Na podstawie art. 37 ust. 7 RODO informuję, że Inspektorem Ochrony Danych (IOD) jest Pan Maciej Korzuch, mail: biuro@protecton.pl”.

 

Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy

 

Od wiosny 2009 r. nasza szkoła uczestniczy w Projekcie „ Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Projektem objęci zostali uczniowie klasy I a, którzy od września bieżącego roku szkolnego, kontynuują ów Projekt w klasie drugiej. Zakończenie jego realizacji nastąpi przed Świętami Bożego Narodzenia. Od stycznia do czerwca 2010r. Projektem objęci zostaną uczniowie obecnej klasy I a, a od  września do czerwca 2010r. będą go realizowali uczniowie następnej klasy I.

Główne cele Projektu  to:

1)    Wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju uczniów nakierowane na rozwój kompetencji kluczowych, a szczególnie: językowej, matematyczno-logicznej, przyrodniczej, artystycznej

     i ruchowej, komunikacyjno-informacyjnej oraz społecznej.

2)    Zapewnienie uczniom doświadczeń edukacyjnych i społecznych  na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb.

3)    Rozwijanie inteligencji słabych poprzez wykorzystanie       „mocnych” stron dziecka.

4)     Pomoc w odnajdywaniu własnego stylu uczenia się, zgodnego

      z profilem inteligencji.

5)    Stwarzanie uczniom warunków do osiągania sukcesów poprzez  wykorzystanie metod nauczania-uczenia się właściwych dla danego profilu inteligencji, dostosowanych do możliwości

     i preferencji dzieci.

6)    Wyposażenie ucznia w umiejętność samokształcenia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.

     W sali lekcyjnej, gdzie realizowany jest Projekt, zostały zorganizowane Dziecięce Ośrodki Zainteresowań. Powstały one na bazie różnorodnych zestawów środków dydaktycznych służących rozwijaniu umiejętności w obrębie kompetencji kluczowych, w oparciu  o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Celowo dobrane zostały wielofunkcyjne środki dydaktyczne, stymulujące rozwój dziecka wieloaspektowo i wielowymiarowo. 

        Dzieci z ogromną przyjemnością korzystają  z różnorodnych pomocy dydaktycznych zarówno podczas zajęć pozalekcyjnych realizowanych w ramach Projektu jak i w czasie przerw oraz zajęć obowiązkowych.

Zabawy dzieci w Ośrodkach Zainteresowań .

   

                         

 

 

Wykorzystanie zestawów Logico podczas zajęć obowiązkowych.

 

 

                           

   

 

W styczniu 2011 roku na zajęciach dodatkowych związanych z realizacją projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” zajęliśmy się przygotowaniem pracy plastyczno – technicznej na konkurs przyrodniczy „Jestem pierwszakiem – odkrywcą przyrody”. Podczas zajęć rozmawialiśmy na temat różnych rodzajów domów /rodzinny, szkoła jako drugi dom, miasto , ojczyzna, ziemia/ . Wspólnie zastanawialiśmy się, jak można dbać o to, aby w każdym z tych domów wszystkim żyło się szczęśliwie. Następnie„ wyruszyliśmy” na poszukiwanie rzeczy, które potrzebuje nasza planeta. Podczas zabawy w „Ciepło – zimno” szukałyśmy ilustracji przedstawiających czystą rzekę, piękny las, błękitne niebo. Później wyruszyłyśmy na poszukiwanie rzeczy zagrażających życiu na ziemi . Po obejrzeniu ilustracji  dokonałyśmy wyboru w jakim domu wolimy mieszkać  i przystąpiliśmy do pracy nad stworzeniem błękitnej planety. Podczas pracy w grupach odrysowywaliśmy od szablonów i wycinali sylwety zwierząt, ozdabialiśmy rybki oraz motyle, łączyliśmy drewno z bibułą i kartonem tworząc modele drzew iglastych i liściastych, stworzyliśmy modele kwiatów z bibuły i zakrętek  . Wszystkie elementy zgromadziliśmy na osobnym stanowisku, gdzie zostały przeliczone. Po przygotowaniu elementów wspólnie  przyklejaliśmy rośliny i zwierzęta na wcześniej przygotowany model planety. Naszą pracę zatytułowaliśmy „Błękitna planeta ekoodkrywców”. I...udało się nasza praca spodobała się i zdobyliśmy wyróżnienie.